8.03

18:00

DZIEŃ KOBIET W CHORZOWSKIM CENTRUM KULTURY KONCERT TRE SOPRANI

bilety:
50 PLN normalny
40 PLN Karta 60+/ChCKarta

więcej informacji i rezerwacja biletów:
sabina@chck.pl tel. 32 349 78 67/63

W programie m.in.:

G. Donizetti - caratina Lindy z opery Linda z Chamounix
J. Strauss - aria Adeli z operetki Zemsta nietoperza
G. Gershwin - aria Klary z opery Porgy i Bess
L. Arditi - Il bacio
Ch. Gounod - arietta Julii z opery Romeo i Julia
J. Kālmain - czardasz Sylwii z operetki Księżniczka czardasza
L. Arditi - Parla
L. Bernstein - I feel pretty z musicalu West Side Story
F. Lehār - czardasz Ilony z operetki Cygańska miłość
F. Loewe -Przetańczyć całą noc musicalu My Fair Lady
J. Kálmán - aria Maricy z operetki Hrabina Marica
F. Lehár - aria Giuditty z operetki Giuditta
L. Denza - Funiculi, Funiculá
T. Cottrau - Santa Lucia
V. di Chiara - La Spagnola
E. di Capua - ‘ O sole mio
L. Delibes - Duet kwiatów z opery Lakmė
J. Offenbach - barkarola z opery Opowieści Hoffmanna
F. Sartori - Time to Say Goodbye

Zespół TRE SOPRANI tworzą trzy świetne sopranistki: Dorota Gibiec-Kurowska, Agnieszka Bochenek-Osiecka oraz Iwona Noszczyk. Śpiewaczki pielęgnują tradycję prawdziwego włoskiego belcanta. W swoim wszechstronnym repertuarze mają zarówno utwory operowe, jak również operetkowe, musicalowe, piosenki oraz kompozycje sakralne. Artystki współpracują z utalentowanym, młodym pianistą, Andrzejem Filipkiem. Trio rozpoczęło swoją działalność we wrześniu 2014 r.

Iwona Noszczyk – sopran

Od początku swej śpiewaczej kariery zachwyca nie tylko wielką muzykalnością, ale wręcz fascynującą urodą brzmienia swego sopranu wagnerowskiego.
Po ukończeniu Akademii Muzycznej w Katowicach, zadebiutowała
w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta na scenie Opery Śląskiej. Tam właśnie miały miejsce jej znakomite kreacje w Tosce, Cyganerii, Giocondzie, Trubadurze
i Rycerskości wieśniaczej.
Artystka stale odnosi sukcesy na wielu scenach w Polsce i za granicą –
m.in.: w Niemczech, Francji, Czechach, Austrii, Danii, Belgii, Szwajcarii, Meksyku
i na Ukrainie. Krajowa i zagraniczna krytyka, obok słów podziwu dla piękna głosu Iwony Noszczyk, niezmiennie podkreśla jej wielką intuicję i sugestywność
w odtwarzaniu kreowanych postaci.
W roku 1995 artystka zapoczątkowała współpracę z Operą Narodową
w Pradze, wykonując partię Santuzzy w operze Rycerskość wieśniacza
P. Mascagniego.
Rok później została solistką Opery Narodowej w Ostrawie. Stworzyła na tej scenie wiele świetnych ról, wśród których wyróżnia się: Elisabetta (G. Verdi Don Carlos), Senta (R. Wagner Holender tułacz), partia tytułowa w Tosce G. Pucciniego, Liza (P. Czajkowski Dama pikowa) oraz księżniczka Turandot (G. Puccini Turandot).
Wyjątkowa rozpiętość skali, aksamitna barwa głosu oraz wspaniała technika śpiewu pozwala Iwonie Noszczyk, obok lirycznych i dramatycznych partii sopranowych, sięgać także po role przeznaczone dla głosów niższych (Amneris, Fenena, Eboli).
Artystka występuje często na estradzie koncertowej, wykonując recitale pieśni oraz repertuar symfoniczny.
Współpracuje z Operą w Szczecinie, w Krakowie oraz z Teatrem Wielkim
w Poznaniu i w Łodzi.

Dorota Gibiec-Kurowska – sopran

Artystka o niespotykanej skali i pięknej, aksamitnej barwie głosu.
Ukończyła studia wokalne na Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz Edukację Artystyczną na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie.
Umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich i warsztatach wokalnych prowadzonych przez Teresę Żylis-Garę, Ewę Czermak, Ingrid Kremling-Domanski, Eamonna Dougana, Daniela Normana, Davida Clegga.
Dzięki rewelacyjnej technice wyjątkowy głos śpiewaczki – koloraturowy
o dramatycznym zabarwieniu – idealnie prezentuje się w partii Królowej Nocy
z Czarodziejskiego fletu W.A. Mozarta. Artystka jest również znakomitą odtwórczynią partii Gildy (G. Verdi Rigoletto), Noriny (G. Donizetti Don Pasquale), Olimpii
(J. Offenbach Opowieści Hoffmanna), Julii (Ch. Gounod Romeo i Julia), Małgosi
(E. Humperdinck Jaś i Małgosia), Elwiry (G. Rossini Włoszka w Algierze).
Wszechstronne wykształcenie, niezwykła muzykalność i wrażliwość sprawiają, że sopranistka oprócz repertuaru operowego chętnie śpiewa również program oratoryjno-kantatowy, pieśniarski, a także operetkowy i musicalowy.
Artystka współpracowała z Filharmonią Wrocławską, Operą Wrocławską,
a także z wieloma cenionymi zespołami, jak chociażby Gabrieli Consort and Players pod dyr. Paula McCreesh’a, Cantores Minores Wratislavienses pod dyr. Piotra Karpety czy Harmonologia pod dyr. Jana Tomasza Adamusa.
Słuchacze mogli podziwiać kunszt śpiewaczki na koncertach w kraju oraz
za granicą – we Francji, w Niemczech i w Czechach.

Agnieszka Bochenek-Osiecka – sopran

Śpiewaczka ambitna i pełna energii, dysponująca niesamowitą wszechstronnością i piękną barwą głosu. Równie swobodnie czuje się zarówno
w partiach operowych, jak i w musicalowych czy w piosenkach.
Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej
w Katowicach (dyplom z wyróżnieniem).
Jeszcze w trakcie studiów śpiewała partie Atalanty (G.F. Haendel Xerxes) oraz Fiordiligi (W.A. Mozart Cosi fan tutte).
Obecnie jest solistką Śląsko-Morawskiego Teatru Narodowego w Ostrawie (Czechy). W tym teatrze występuje w rolach: Gildy (G. Verdi Rigoletto), Violetty
(G. Verdi Traviata), Śnieżynki (N. Rimski-Korsakow Snegourochka), Bareny
(L. Janacek Jej Pastorkyna). Występuje również gościnnie w Teatrze Narodowym
w Pradze (Gilda, Violetta).
W 2004 r. brała udział w Open Air Festival Loket (Czechy), gdzie wystąpiła również w partii Gildy. Z Teatrem z Ostrawy odbyła tournee po Włoszech, biorąc udział w przedstawieniach Rigoletta. Z tym repertuarem wystąpiła ponadto w Operze Narodowej w Sofii.
Koncertowała ze znamienitymi orkiestrami, m.in.: Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Filharmonią Śląską i Rybnicką oraz Toruńską Orkiestrą Kameralną, Sinfonią Varsovią, Orkiestrą Czeskiego Radia z Pragi (występy na Festiwalu Muzyki Sakralnej w Brnie – Czechy), Orkiestrą Opery Bałtyckiej w Gdańsku. W 2008 r. debiutowała partią Roksany w Królu Rogerze Karola Szymanowskiego w Teatrze Narodowym Warszawie. Ostatnio w tej partii wystąpiła
u boku Mariusza Kwietnia w Operze w Bilbao (Hiszpania).
Jako solistka nagrała z zespołem Camerata Silesia 6 płyt CD. Współpracowała m.in. z E. Kirkby, B. Schlick, C. Or, K. Kałudowem. Brała udział w licznych międzynarodowych konkursach wokalnych, odnosząc sukcesy:
• 1998 – wyróżnienie na Uczelnianym Konkursie Wokalnym
• 2000 – II nagroda (I nie przyznano) na VI Konkursie Wokalistyki Operowej
im. A. Didura w Bytomiu
• 2002 – I nagroda w Karlovych Varach
• 2002 – finalistka Konkursu Priego de Cordoba (Hiszpania)
• 2003 – półfinalistka Konkursu Montserrat Caballé (Andorra)
• 2004 – finalistka Konkursu Operowego im. Borisa Christoffa w Sofii.