KALENDARIUM

MINI-NUTKI ZAJĘCIA GORDONOWSKIE DLA DZIECI OD 0 DO 3 R.Ż.

Metoda E.E. Gordona polega na kształtowaniu wrodzonych predyspozycji muzycznych dziecka.

Mini Nutki – zajęcia gordonowskie dla niemowląt i małych dzieci od 0 do 3 r.ż.

spotkanie organziacyjne odbędzie się 9 września 2019 r., godz. 17:30 sala 22

 

 „To, czego dziecko uczy się podczas pierwszych pięciu lat życia, tworzy podstawę dla całej późniejszej edukacji, która tradycyjnie rozpoczyna się wraz z przekroczeniem progu przedszkolnej czy szkolnej „zerówki”. Im wcześniej dziecko uzyska tę podstawę, tym więcej skorzysta z późniejszej edukacji…” (Gordon E.E. „Umuzykalnienie niemowląt i małych dzieci”).

 

Zajęcia gordonowskie to zajęcia umuzykalniające dla niemowląt i małych dzieci prowadzone na podstawie teorii amerykańskiego muzyka jazzowego, pedagoga i psychologa muzyki – Edwina Eliasa Gordona. Pozwalają one zanurzyć się w żywej muzyce, uwrażliwiają na dźwięki, pomagają zwiększyć płynność mowy oraz poprawić dykcję maluchów.

 

Zajęcia gordonowskie – na czym polegają?

Zajęcia odbywają się w małych grupach (do 10 osób) wraz z rodzicami lub opiekunami, którzy aktywnie biorą w nich udział.

Najważniejszym elementem zajęć jest głos ludzki. Dzieci uczą się muzyki (poprzez śpiewanki i rytmiczanki) w taki sam sposób, w jaki uczą się mowy. Zajęcia opierają się na różnorodności i kontrastach – dzięki temu są atrakcyjne. Towarzyszy temu ciągły ruch, pojawiają się motywy, czyli pierwsze „słowa muzyczne”, a nieodłącznym elementem jest improwizacja i podążanie za reakcjami dzieci. Dzieci mogą poruszać się swobodnie po sali, nie są zmuszane do sztywnego siedzenia w określonym miejscu lub wykonywania dokładnych poleceń opiekunów. Mimo to maluch i tak podświadomie wchłania wszystko co dzieje się w trakcie zajęć.

 

Dodatkowo w czasie zajęć wykorzystywane są różne akcesoria takie jak chustki, pacynki, bańki, piórka, miękkie piłki, chusta Klanzy, a także instrumenty: kolorowe dzwonki, marakasy, tamburyna, czy bębenki.

 

 

Zalety „gordonków”

 

Regularne uczestnictwo w zajęciach gordonowskich sprawia, że dzieci zaczynają szybciej mówić, chętnie śpiewają, improwizują i są kreatywne. Mowa maluchów staje się wyraźna i jest bardziej płynna. Udowodniono także, że dzieci biorące udział w zabawach tego typu potrafią dłużej koncentrować uwagę na danej czynności i łatwiej przychodzi im nauka języków obcych.

 

To także świetny pomysł na zacieśnianie relacji rodzinnych. Wspólnie spędzony czas zbliża do siebie rodziców i dziecko. Zaproszeni do zabawy opiekunowie aktywnie biorą udział w zajęciach i otwierają się na innych.

 

U dziecka poprawia się koordynacja ruchowa. Ruch w rytmie muzyki pomaga w utrzymywaniu równowagi.

 

To również doskonały trening umiejętności interpersonalnych dla naszej pociechy i okazja do spotkań z dziećmi w podobnym wieku. Taki malec znacznie łatwiej nawiązuje później kontakty z innymi ludźmi i jest bardziej śmiały.

 

Zabawa przy muzyce w przyjemnym i bezpiecznym otoczeniu może przynieść naszemu dziecku dużo radości. Dodatkowo zajęcia gordonowskie pomogą w intelektualnym rozwoju naszego smyka, a być może przyczynią się do odkrycia u niego talentu muzycznego.

 

 

Prowadząca:   mgr Monika Szczecina – pedagog, muzyk, certyfikowany instruktor zajęć umuzykalniających według teorii E.E.Gordona, z zamiłowaniem rozwijająca zdolności muzyczne najmłodszych

 

 

Informacje organizacyjne

Czas trwania zajęć: 45 minut

Koszt cyklu: 420 zł

Więcej informacji i zapisy: natalia@chck.pl, tel. 32 349 78 84

 

Planowane trzy grupy wiekowe:

grupa 1 – dzieci od 0 do 12 miesięcy

grupa 2 – dzieci od 1 roku do 2,5 lat

grupa 3 – dzieci od 2,5 do 3,5 lat

 

Zajęcia odbywać się będą w tygodniu w godzinach popołudniowych – plan w ustalaniu.